Gitterbox to popularna skrzyniopaleta, która wykorzystywana jest głównie w branży automotiv. Polskie części motoryzacyjne w bardzo dużych ilościach są eksportowane, ale również bardzo duża część jest przyjmowana z innych krajów. Są to często elementy ciężkie
i niewymiarowe, a to czyni je szczególnie trudnymi do transportowania.
Skrzyniopalety dla ciężkich i trudnych wyzwań
Tego rodzaju opakowania zostały stworzone z myślą o takich wyzwaniach. Branża motoryzacyjna, przemysł stalowy czy budowlany wytwarzają specyficzne produkty, które ciężko uniwersalnie zapakować. Gitterbox to praktyczny pojemnik, który składa się z drewnianej lub z tworzywa sztucznego uniwersalnej palety w podstawie obudowanej stalową, ocynkowaną i galwanizowaną siatką. Mogą być również wyposażone w praktyczną klapę. Ich ważną cechą charakterystyczną jest otwierana jedna ściana boczna. Dzięki temu łatwo wyciągnąć towar nawet wtedy, gdy pojemniki stoją jeden na drugim. Uniwersalna budowa pozwala na dojechanie do pojemnika wózkiem widłowym z każdej strony. Są mocne i wytrzymałe, więc z powodzeniem można je sztaplować.
Standaryzacja w stosunku do europalet
Transport towarów powinien być jak najbardziej ekonomiczny i wydajny. Dlatego gitterbox wymiary musi mieć całkowicie w standardzie do znormalizowanych wymiarów europalety. Najpopularniejszy nośnik tego rodzaju charakteryzuje się następującymi parametrami zewnętrznymi: 1200 x 800 mm i tym samym również gitterbox wymiary ma dostosowane do tych parametrów. Dzięki temu może być sztaplowany i magazynowany z innymi paletami oraz być obsługiwany przez wszystkie wózki widłowe. Znacznie to optymalizuje koszty związane z transportem i magazynowaniem.
Tworzywo sztuczne – alternatywa dla tradycyjnych gitterboxów
Wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi możliwe stało się stworzenie odpowiedników tego rodzaju pojemników wykonanych całkowicie z tworzywa sztucznego. Świetnie sprawdzają się w transporcie ciężkich i niewymiarowych elementów. Są również niezwykle wytrzymałe, posiadają składane ściany boczne i znormalizowane wymiary, można je sztaplować, a także składać, co znacznie wpływa na oszczędności w transportach powrotnych. Tworzywo jest lekkie i elastyczne, łatwo utrzymać je w czystości.