Jak pozyskiwać klientów z sieci

Internet to miejsce, w którym możemy z dużą łatwością pozyskiwać klientów dla swojego tradycyjnego, stacjonarnego biznesu niezależnie od kategorii czy branży. W sieci — czego nie docenia wiele osób, możemy odnaleźć wielu nowych klientów, a będąc w niej obecnymi, możemy znacząco podnieść swoje zarobki. Jak zatem pozyskiwać klientów z internetu dla swojego stacjonarnego biznesu? Czy z sieci da się w ogóle pozyskiwać klientów lokalnie? Odpowiedzi na te pytania oraz przydatne sposoby na reklamę lokalnego biznesu w sieci prezentujemy poniżej.

Czy da się w internecie pozyskiwanie klientów dla biznesu stacjonarnego?

Tak, odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca. Internet to bardzo dobre miejsce do pozyskiwania klientów dla swojego biznesu stacjonarnego i możemy robić to skutecznie oraz efektywnie. Wiele firm obecnie wykorzystuje tę metodę lub nawet opiera się na niej. Sieć daje wiele możliwości, które są dostosowane pod względem finansowym czy danej branży. Wiele osób prowadzących biznes stacjonarny nie korzysta w ogóle z internetu do pozyskiwania klientów, dzięki czemu możemy wyprzedzić takie marki, jeśli są one naszymi bezpośrednimi konkurentami.

Strona www i pozycjonowanie

Pierwszym sposobem na pozyskiwanie klientów z sieci dla naszego stacjonarnego biznesu jest strona internetowa oraz jej pozycjonowanie. Wiele osób nie posiada takiej strony lub tworzy je jako wizytówki, przekazując jej adres obecnym klientom, aby mogli sprawdzić np. asortyment. Stworzenie nowoczesnej i profesjonalnej witryny marki to koszt ok. kilkuset złotych. W zamian za to w sieci będziemy mogli zaprezentować swoją ofertę. Na stronie internetowej możemy również prowadzić sprzedaż wysyłkową lub stworzyć z niej typowy sklep internetowy. Po stworzeniu witryny, które możemy zlecić agencji marketingowej lub freelancerowi, ważnym elementem jest jej pozycjonowanie. Jest to odpowiednie dostosowanie do wyszukiwarki Google w taki sposób, aby nasza witryna pojawiała się na wysokich pozycjach wyszukiwania. Tylko kilka pierwszych wyników w Google z każdej kategorii zapewnia duży przypływ klientów. Pozycjonowanie wykonują agencje seo np. odpowiednio ustawiając stronę, dodając na niej teksty seo z konkretnymi słowami kluczowymi czy zmniejszając linki do naszej witryny w sieci. Dzięki temu, gdy znajdziemy się na wysokich pozycjach wyszukiwania w Google, będziemy mogli liczyć na ruch organiczny i przypływ wielu nowych klientów do naszej marki.

Reklamy w Google Ads i Facebook Ads

Kolejnym sposobem pozyskiwania klientów w sieci są reklamy w internecie. Ich największą zaletą jest możliwość targetowania, czyli określania kto zobaczy naszą reklamę. Dzięki temu kierujemy reklamę tylko do osób, które mogą skorzystać z naszej oferty i zrobią to z największym prawdopodobieństwem. Możliwości takich nie daje roznoszenie ulotek czy billboardy, gdzie często płacimy za reklamę wśród osób, które z pewnością nie skorzystają z naszej oferty. Najpopularniejszymi systemami reklamowymi są Google Ads i Facebook Ads. Dzięki nim możemy reklamować się w Google w postaci płatnych wyników wyszukiwania umieszczonych na górze wyszukiwarki, na stronach partnerów Google w formie banerów graficznych, na YouTube w postaci reklamy video czy na Facebooku — tekstowo, graficznie i video w wielu opcjach i wersjach. Te systemy reklamowe dają możliwość określania odbiorców na podstawie kilkuset parametrów takich jak wiek, płeć czy lokalizacja odbiorów, oraz dotarcia do bardzo dużej grupy osób (np. z jednego miasta, w którym działamy). Możemy też wybrać wiele form reklamy oraz płacić za ich wyświetlanie lub kliknięcie w link. Reklama taka jest prosta do uruchomienia, ekonomiczna a w sieci istnieje wiele agencji, które oferują prowadzenie takich kampanii.

Marketing szeptany

Jednym z najwyższych sposobów pozyskiwania klientów dla naszego biznesu w sieci jest marketing szeptany. Jest to polecenie naszej marki lub produktu w formie postów na forach internetowych, blogach czy w social mediach. Ten rodzaje marketingu możemy wykonywać samodzielnie lub zlecać go agencjom marketingowym. Ceny wpisów to koszt ok. dwóch, trzech złotych. Wpisy mają naturalny charakter oraz polecają naszą markę i zachęcają do skorzystania z jej usług np. kawiarni. Siłą marketingu szeptanego jest możliwość uzyskania bardzo dużego zasięgu, gdyż informacje o naszej firmie pojawiają się w wielu miejscach – oraz sam fakt polecania. Według wielu badań naukowych, osoby mające do wyboru kilka opcji, wybierają te polecane — nawet przez osoby nieznajome.

Influencer Marketing i teksty sponsorowane

Influencer Marketing czy treści sponsorowane kojarzą nam się przeważnie z dużymi kontraktami reklamowymi i współpracą znanych gwiazd. W rzeczywistości będąc małą firmą i posiadając nawet kilkadziesiąt — kilkaset złotych możemy skorzystać z tych rodzajów promocji w sieci. W internecie istnieje wiele portali dla influencerów, gdzie możemy zamówić np. publikację tekstu sponsorowanego na blogu tematycznym polecającego naszą markę czy promocję w filmiku youtubera, który posiada pewne grono odbiorców. Na takich portalach możemy zamówić usługę np. na Facebooku, Instagramie Blogu czy YouTube. W cenie kilkunastu złotych w zależności od platformy i formy reklamy możemy dotrzeć do kilkuset — kilku tysięcy odbiorców. Ceny takiej promocji porównywalne są nawet z drukiem ulotek, a w zamian otrzymujemy wyraźną reklamę na blogu o danej tematyce czy polecenie znanej osoby z wieloma fanami.

Wizytówka Google Moja Firma na Google Maps

Pinezka na mapie Google naszej firmy to zdecydowanie bardzo dobry pomysł, jeśli chcemy pozyskać nowych ketów. Obecnie w sieci wiele osób poszukuje informacji i robi to np. w Google Maps. Pinezkę możemy dodać, zakładając Wizytówkę Google Moja Firma. Jest ona darmowa i polega jedynie na wypełnieniu swoich danych teleadresowych oraz informacji o firmie. Ostatecznie pojawimy się na mapach Google w formie pinezki i jeśli dana osoba będzie wyszukiwała np. kawiarnię lub zakład krawiecki, zostaniemy pokazani na mapie. Z tego sposobu nie korzysta wiele firm i marek, dlatego jest to obowiązkowy punkt, jeśli chcemy pozyskiwać klientów z sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here