Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie to przeważnie podnoszenie rankingu witryny pod kilkoma — najpopularniejszymi frazami w danej branży. Pozycjonowanie ogólne nie jest jednak jedynym typem a nowy trend, jakim jest pozycjonowanie szerokie pod wiele fraz, staje się obecnie coraz bardziej popularne. Wiele osób nie docenia jednak jeszcze pozycjonowania strony pod kilkadziesiąt lub nawet kilkaset słów kluczowych i nie jest przekonanym do końca o słuszności tego sposobu. W tym temacie prezentujemy, czym jest pozycjonowanie szerokie, jak je wykonywać oraz dlaczego warto i jakie korzyści może nam przynieść.

Pozycjonowanie szerokie — Co to takiego?

Pozycjonowanie szerokie to pozycjonowanie witryny pod wiele fraz i słów kluczowych. Ta metoda różni się od pozycjonowania ogólnego tym, iż wybieramy nie kilka najważniejszych fraz, a używamy kilkunastu lub kilkudziesięciu fraz najlepiej opisujących naszą kategorię. Na pierwszy rzut oka takie działanie może wydawać się nieco nierozsądne, ale w rzeczywistości przynosi wiele korzyści. W pozycjonowaniu szerokim bazować będziemy na pozyskiwaniu ruchu pod wieloma frazami — szczególne tymi mniej popularnymi, czy używanymi nieco rzadziej. Wiele osób do nazwania tego samego przedmiotu wykorzystuje wiele nazw. W tym typie pozycjonowania będziemy zatem starali się zbierać cały możliwy ruch dla danego hasła czy produktu ze wszystkich możliwych fraz.

Ciekawostka: Pozycjonowanie szerokie dopuszcza używanie nawet kilkuset czy kilku tysięcy słów kluczowych. Nie przeszkadza to w najmniejszym stopniu pojawiać się na korzystnych pozycjach w Google pod wieloma frazami oraz pozyskiwać w taki sposób odbiorców.

Pozycjonowanie szerokie jest sprawdzonym oraz coraz popularniejszym trendem. Wiele osób odkryło już potencjał, jaki drzemie w tej metodzie i alternatywnie stosuje ją na własnych witrynach. Ten rodzaj pozycjonowania nie zapewni nam wysokiej pozycji w Google pod najbardziej popularnymi frazami, ale pojawianie się w wielu miejscach w sieci. Sumując wiele pojedynczych lub małych ilościowo wejść z każdej frazy, sumarycznie możemy otrzymać podobne wyniki co przy pozycjonowaniu ogólnym, lub nawet lepsze.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie witryny pod wiele fraz to korzystny proces z wielu względów. Pierwszym z nich jest zwiększenie wiarygodności strony. Używając wiele fraz na naszej stronie internetowej, znacznie łatwiej jest nam zbudować wiarygodny wizerunek w oczach Google. Wyszukiwarka chętnie będzie promowała witrynę, na której w naturalny sposób rozmieszczonych jest wiele słów kluczowych dla danej kategorii. Wykorzystując tę metodę pozycjonowania, nie narażamy się również na przeoptymalizowanie witryny oraz negatywne skutki w postaci blokady czy filtrów Google, gdyż metoda ta nie jest ryzykowna. Samo pozycjonowanie szerokie nie zmusza nas również do intensywnego wysiłku oraz walki o każdą lokatę w rankingu pod kilkoma najpopularniejszymi hasłami. Pod nimi w każdej kategorii konkurencja jest bardzo duża i musimy poświęcać wiele czasu oraz energii czy kosztów, aby znaleźć się odpowiednio wysoko pod takimi konkurencyjnymi frazami. Pozycjonując witrynę pod wiele mniej popularnych słów kluczowych, robimy to niejako hurtowo, i uzyskujemy efekt bez tak intensywnej walki z konkurentami. Pozycjonować w ten sposób możemy również każdą witrynę, a wszystkie działania pozycjonerskie nie są trudne czy inne od tych standardowych. Jedyną różnicą jest używanie wielu fraz zamiast kilku.

Pozycjonowanie szerokie to również zdecydowany klient, który szuka konkretnego przedmiotu, opisując go np. bardziej szczegółowo — mniej popularne. W ten sposób przyciągamy do swojej strony większą ilość klientów gotowych na wydanie pieniędzy. Pod niektórymi frazami będziemy mogli też znaleźć się np. w top3 czy na szczycie listy, co wpływać będzie na ogólne pozycjonowanie witryny.

Jak pozycjonować witrynę szeroko?

Aby pozycjonować witrynę szeroko, pierwszym krokiem jest zadbanie o ogólne elementy pozycjonowania. W tym celu należy odpowiednio zoptymalizować naszą witrynę oraz zadbać, aby wczytywała się w krótkim czasie, była dostosowana do urządzeń mobilnych oraz miała prostą konstrukcję. Powinniśmy zadbać też o dane strukturalne, metatagi i wszystkie elementy, które są podstawą standardowego pozycjonowania. Jeśli nasza strona będzie poprawnie i odpowiednie zoptymalizowana ogólnie, nasze działania przyniosą lepszy efekt.

Wybieranie fraz to drugi element pozycjonowania szerokiego. Jest to kluczowy element, gdyż od niego zależy powodzenie całej strategii. W tym kroku należy wybrać i określić konkretne frazy dla naszej kategorii, pod którymi chcemy być widoczni. Wybierać możemy nawet kilka tysięcy fraz, co jest nieco abstrakcyjne, ale uzasadnione i prawidłowe. W tym celu warto skorzystać z generatorów fraz, które są dostępne za darmo w sieci. Możemy wpisać w nich np. daną kategorię lub kilka głównych słów kluczowych, a otrzymamy listy nawet kilkuset najpopularniejszych fraz. Możemy również odmieniać frazy np. buty sportowe zielone czy niebieskie buty damskie do biegania. Frazy te nie są może najpopularniejsze, ale będą zapewniały nam ruch. W tym punkcie należy zgromadzić jak najwięcej fraz. Należy jednak pamiętać, aby były one związane z daną tematyką i nie były przypadkowymi frazami. Pozycjonowanie szerokie siłą rzeczy opierać będzie się też na long taliach, czyli długich zwrotach złożonych z kilku słów, co nie jest powodem do niepokoju.

Ważnym elementem pozycjonowania szerokiego jest dodawanie tekstów seo wraz z frazami na stronie. Należy robić to zgodnie z zaleceniami Google, aby teksty były przyjazne wyszukiwarce. Muszą być zatem unikalne oraz odpowiednio długie np. powyżej 1000 znaków. Sam tekst seo powinien być odpowiednio sformatowany, czyli posiadać śródtytuły, nagłówki, listy punkowe, pogrubienia słów kluczowych czy tabele. Odpowiednie teksty seo, w których zawarte są nasze słowa kluczowe, możemy dodawać też regularnie i często.

Porada: Pozycjonowanie szerokie jest coraz popularniejsze. Dzięki temu możemy odnaleźć agencje seo lub interaktywne, które oferują tego typu usługi. Specjaliści, którzy posiadają doświadczenie i wiedzę mogą zdziałać znacznie więcej od nas — szczególnie jeśli nigdy nie mieliśmy do czynienia z tym typem pozycjonowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here